OOSTKUST-USA.reismee.nl

dag 26 van Hasbrouck Heights NJ naar New York

Na een prima nacht in een heerlijk fluffy bedje, ging om 07.15 de wekker. Om 8 uur hebben we afgesproken met iedereen in het restaurant van het hotel om te ontbijten. Na het ontbijt wederom met de shuttle en de bus naar New York centrum. We hebben afgesproken om Hop-on Hop-off bus tickets te kopen voor de komende twee dagen. De ticket man van gisteren kwamen we vandaag weer tegen en na wat onderhandelingen hadden we ze in de pocket. Van uit de Hop-on Hop-off bus is het lekker makkelijk om alles te kunnen zien en uit te stappen waar je wil. Het is een bedompte dag vandaag. De temp is hoog, maar het is erg plakkerig en super benauwd. Die enorme uitlaatgassen zijn niet te harden vind ik. Er vallen zo nu en dan wat spetters, maar nog niet een serieuze bui.

De eerste stop die we maken is het Empire Statebuilding. Ook dit is weer super indrukwekkend en heeft de mega WAUW-factor. We gaan met de lift omhoog tot de 86ste verdieping en worden getrakteerd op een geweldig uitzicht. Omdat het weer niet echt mee zit is het minder helder dan het zou kunnen zijn. We kijken onze ogen uit en schieten er met de camera’s lustig op los. Het idee dat dit gebouw gebouwd is in een dik jaar vind ik redelijk bijzonder. Even vraag ik me af hoe solide het dan wel niet is als het zo een snel klaar klusje was. Ik schud het direct weer van me af. Terwijl we in het gebouw zijn regent het buiten, deze keer wel serieus. Maar op het moment dat wij eruit komen is het zo goed als gestopt. Gelukkig maar, want om nu met een plastic gele poncho bovenin de Hop-on Hop-off bus te zitten terwijl dat geval aan je vast geplakt zit, vind ik niet een echt aantrekkelijk idee. De lucht is nog benauwder geworden dan het al was en ik begin een enorme hoofdpijn te krijgen. Dat is natuurlijk flink balen en ik neem twee pijnstillers in en koop wat te drinken.

Terwijl we weer op weg zijn naar de opstap halte van Hop-on Hop-off bus is de hoofdpijn nog steeds niet gezakt maar alleen maar erger geworden. Ik neem nog twee pijnstillers en nog meer water. Het mocht niet baten. We zoeken een lunchtentje op en besluiten bij een pizzeria naar binnen te gaan waar je pizza by the slice koopt. Het zit er bomvol met locals dus dat zegt vaak direct iets over de kwaliteit. De pizza is dan ook heerlijk. Helaas gaat mijn hoofdpijn van kwaad tot erger. Het licht doet pijn in mijn ogen, mijn hoofd bonkt aan alle kanten, ik heb het bloedheet maar het kippenvel staat op mijn armen en ben behoorlijk misselijk. Na een tijdje neem ik de lastige beslissing dat ik terug wil naar het hotel. Zo een beslissing nemen valt zwaar, we hebben maar 3 dagen hier en ik wil niks verpesten voor de anderen. Alleen terug gaan vind ik dan ook geen probleem, maar Bas en Justin willen met me mee. De anderen gaan te Hop-on Hop-off bus tour voortzetten en aangezien we al redelijk ver van het station verwijderd zijn, besluiten wij om de rit voort te zetten zonder uit te stappen, tot het station. Ik heb er verder weinig van meegemaakt. Heb als oudvuil in de stoel gehangen, zonnebril van Justin op tegen het vele licht in de ogen en steeds viel ik in slaap, weer 2 tellen wakker en weer in slaap. Tegen de klok van 5 waren we bij het hotel en ben ik direct mijn bed in gegaan.

Mijn mannen hebben zich vermaakt met zwemmen, lopen in de buurt, Pokémons vangen en zijn wezen eten bij de Mac. Om 9 uur word ik voor de 3e keer wakker en deze keer heb ik het niet meer koud en is mijn hoofdpijn weg. Wat een opluchting zeg. Mams en de rest komen tegen half 10 aan en mams komt even polshoogte nemen bij ons. Alles is weer prima. Justin kruipt achter de laptop, Bas en ik zitten buiten met koffie. Hij leest zijn boek en ik schrijf mijn blogs en eet een zakje minikoekjes op als avondeten. Morgen weer een nieuwe ronde en nieuwe kansen.

Gr Lis.

Reacties

Reacties

Ine Buiting

Akelig zo'n hoofdpijnaanval !!! Gelukkig redelijk snel weer weg !!! Komt misschien ook wel door alle drukte en enorme ervaringen in NY

Angela

Balen die aanvallen, dan voel je je zo ... :-(

Ik hoop dat je een goede terugreis gehad hebt. Succes met acclimatiseren;-) Bedankt voor je fantastische verslagen / belevenissen.
Tot gauw, groetjes Angela

Lis

Er komt nog 1 verslag van. Tot morgen en jij ook succes met de jetlag. :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!