OOSTKUST-USA.reismee.nl

Dag 24 East Stroudsburg PA naar Newton New Jersy

Jeuh!! Uitslapen!! De wekker stond op 8 uur, maar ik ben wederom om half 8 wakker. Het zonnetje schijnt buiten dus ik besluit eruit te gaan. Justin wilde er ook niet te laat uit, want hij wilde nog op de campground rondlopen. Ik probeerde hem wel wakker te maken, maar het lukte hem niet om er voor kwart voor 9 uit te komen. Het scheelt dat we pas om 10-isch hebben afgesproken met Mieke en Jerry. We zijn bij hun hotel om 4 minuten voor 10. Keurig op tijd dus. Er wordt getankt en ik boek de camping. Geen KOA of iets met bekendheid, maar gewoon een random camping met goede reviews. Als we de routeplanner aanzetten is het precies 35 minuten verderop. Nou zeg, dan hadden we gewoon gisteren een half uurtje langer door kunnen rijden en twee dagen op deze camping kunnen staan. Na ja, dan hoeven we in elk geval nu niet lang te rijden.

Om een uur of 11 staan we al op de volgende campground. Het ziet er goed uit. Veel groen, veel ruimte, leuke office incl. personeel, zeer goede wifi, kajakken, zwembad, firepit. It has it all! Het is een fantastisch weertje, en we gaan direct in de schaduw zitten met een bak koffie. Op de planning staat vandaag helemaal niks. Nou, niks is dan ook weer niet waar, maar wel zeer weinig.

Het is onze laatste nacht op een campground. Morgen leveren we de camper in en hebben w nog 3 nachten in New Jersy en gaan we New York bekijken. Dan zitten de 4 weken er alweer op. Het is snel gegaan, zoals alle leuke dingen snel gaan. En net wanneer je je helemaal thuis voelt in je camper-huis, moet je weer inpakken. Ach misschien maar goed ook, als je er té aan gewend raakt, is de lol er natuurlijk ook zo van af.

Mam begint reeds met koffers, paps en oom Wim, hangen bij de picknicktafel en voeren zo nu en dan een opdracht van mams uit. Als moeders in haar hut bezig is, dan moet je niet storen, zo werkt dat bij mij ook. Justin, Bas en ik maken meteen volop gebruik van onze lekkere internetverbinding. Ik ga ff live op fb en net als ik het hoekje van de camper omloop, rent er iets weg voor me. Ik schrik me suf en probeer te kijken wat het is. Geef mijn mobiel aan Justin en grijp mijn camera. In eerste instantie denk ik dat het een bever is, maar dat blijkt het niet te zijn. Het is een groundhog, ofwel in het Nederlands een bosmarmot. Gaaf, ook die had ik nog nooit in het wild gezien, of eigenlijk helemaal nog nooit. Ik kruip zowat zijn hol in en maak mooie foto’s van hem/haar. Hierna kruipt Justin achter skype en Bas en ik gaan de campground verkennen en nogmaals live op fb. Dat live gaan vind ik erg leuk om te doen, leuk om dingen te delen met je vrienden en familie, maar alle filmpjes die ik maak heb ik nog niet één keer teruggekeken maar wel allemaal opgeslagen. Dus als ik straks thuis ben, ga ik ze fijn bekijken met een bakkie koffie in de handjes (en me vast helemaal rot schamen om wat ik allemaal gezegd heb).

Als we weer bij de camper zijn hebben we een beste klim gemaakt, dus met het zweet op het voorhoofd gaan we eerst weer even uitpuffen aan de picknicktafel. We besluiten om te gaan kajakken. Bij de vijver durft Justin niet in zijn eentje te gaan en dus gaan Bas en Just samen in een twee persoons kajak. Al snel is hij weer over zijn onzekerheid heen en stapt hij in een eigen kajak. In het midden van de vijver staat een grote hoge fontein. Ik stel voor om een wedstijdje te roeien en wie het eerst onder de fontein door is, heeft gewonnen. Bas en ik hebben al afgesproken dat wij vlak voor de fontein zullen stoppen om niet nat te worden. En zo geschiedde. Justin roeit zich suf en wij in het begin ook, dan nadert Just de fontein en wij stoppen. Just wordt kleddernat en wij niet. Hé…jullie moeten ook!! Nou echt niet, dan worden we drijfnat, roepen we Just toe…en Bas en ik liggen in een deuk. Intussen zijn paps, mams en oom Wim komen kijken bij ons. We vermaken ons nog even en als we er klaar mee zijn, kopen we een ijsje in the office en gaan Just en Bas vervolgens zwemmen.

Ik heb me weer bij de picknicktafel gesetteld en weer zien we de groundhog. We maken wat gave foto’s en dan komen de boys weer terug van het zwemmen. Nu gaan we eerst even skypen met Joey en dat is maar goed ook. Tijdens het babbelen zegt hij dat hij in zijn agenda heeft staan dat hij zondag vroeg op moet om ons op te halen bij Schiphol. Zondag??? Nee man, zaterdag!!! Poeh…stel je voor… sta je daar voor niks te wachten. Hierna gaan Bas, mam en ik nog even naar de Walmart. Voor het avond eten besluiten we alle restjes die we nog hebben zoveel mogelijk te gebruiken. Het wordt een vage maaltijd, maar het vult. Mams doet de afwas, ik begin met de koffers. Ik had echt niet het idee dat ik nu zo vreselijk veel gekocht had, maar toch sta ik weer versteld. Ik bedoel, waarom moest ik nu hier in Amerika een vogelhuisje kopen??? Past ook zo fijn in je koffer hè!?! De rest van de avond pakken we afgewisseld koffers in, ruimen we op en zitten w bij het kampvuur. Tegen de klok van 11 is het meeste gedaan en trekt ieder zich terug. Just is naar bed, Bas leest en ik blog.

Gr Lis

Reacties

Reacties

Ine Buiting

Al weer de laatste nacht in de camper !!! Wat gaat het snel . Maar jullie hebben in ieder geval genoten . Nu nog New York . Ben benieuwd !!! Zaterdag wel even laten horen dat jullie weer goed aangekomen zijn op Schiphol . Met een Appje .

Lis

Tuurlijk laten we iets van ons horen. For sure!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!