OOSTKUST-USA.reismee.nl

Dag 23 Bradford PA naar East Stroudsburg PA

Om 7 uur opstaan. We zijn nog best moe. Logisch ook als je tot 2 uur snachts buiten naar een beer zit te kijken. De beer heeft een beste puinhoop achter gelaten maar om 7 uur is dat allemaal alweer op geruimd. We hadden geen airco aan vannacht en dus was het stil. De beer is nog een tijdje door gegaan met plunderen, we konden de container herrie in bed horen. Om half 4 word ik wakker door de kou. Is weer eens wat anders dan door de hitte. Ik trek een vest aan en slaap weer door.
Om 9 uur rijden we naar het hotel van Mieke en Jerry. Ik reserveer een campground en die kost maar liefst 98 dollar. De duurste tot nu toe. Maar het state park van 21 dollar houdt de balans op gemiddeld 50 dollar. Plan is om naar Stroudsburg PA te rijden. Het is een rit van 4 uur maar we lassen wat stops in. Bijv de Grand Canyon van Pensylvania. Of we verder nog wat gaan doen zien we wel. Justin belt met zijn vader om zijn enthousiasme te uitten over de watervallen en de beer. Helaas is het ontvangst slecht en dus gaat hij het vanavond nog eens proberen. Ik zie dat hij nu echt moe is. Dit reizen kost erg veel energie. Het is de hitte overdag en het lekker actief zijn en natuurlijk laat naar bed gaan. Toch wil hij nog niet naar huis. Snap ik!!
Ook nu is de route weer prachtig. Wederom groene bergen en valleien. De wegen zijn niet allemaal even goed onderhouden. Dat ligt puur aan hoeveel de county aan het wegdek wil uitgeven of aan hoeveel geld ze hebben. De camper maakt keiveel herrie als de wegen slecht zijn. Alles rammelt. We verbazen ons steeds weer op de volgende campground dat het servies het overleefd heeft. Het zal wel aardewerk zijn dat 6x gebakken is ipv 1x. De temperatuur is fantastisch. In de zon is het heerlijk warm met een koel windje. Mams heeft 2 pieperts van mannen in de camper die het steeds koud hebben. En dus hadden ze de verwarming aan gezet. Dat was maar van korte duur toen mams dat doorhad.
Eigenlijk zijn nu nu pas op elkaar in gespeeld wat betreft plannen en rijden. Is het bijna voorbij. Beetje jammer.
Langs de kant van de snelweg staat regelmatig "adopt a highway". Ik zeg tegen Bas dat we eens moeten informeren wat dat is. Stel je voor dat je voor een klein bedrag een highway op je naam krijgt. De Bas-Lis-highway lijkt me best vet! Navraag bij Jerry leert me dat het niks kost en dat het niks met een naam te maken heeft. Het betekent dat jij je vrijwillig aanmeldt om een stuk highway schoon te houden en dus het zwerfvuil gaat oprapen. *Poef* en weg is de Bas-Lis-Highway illusie. Opruimen dat mogen ze zelf doen.
We rijden en rijden maar. Zelfs de scenic bypass wordt vervelend. Niet om naar te kijken maar omdat de wegen zo bar slecht zijn. Als we dan ook nog eens niet naar de Grand Canyon van Pensylvania kunnen omdat we dan over een gravel road moeten, gaan we lekker brunchen. Mieke heeft een restaurant gevonden en we kunnen van alles kiezen van het buffet. Hierna gaan we weer rijden. Nog ruim 2 en half uur te gaan. Als de weg dan nog slechter wordt zijn we klaar met de east 6 route. We nemen de highway, minder mooi maar wel sneller. Helaas komen we in een file en duurt het weer een half uur langer voor we op de campground zijn. Uiteindelijk zijn we pas rond de klok van 6 op onze plek. De campground is super. Voor de 98 dollar hebben we een patio met een luxe tuinset, een picknick tafel en rem firepit met banken en luxe stoelen eromheen. We zijn gaar van de rit van vandaag. Hebben door de brunch niet echt trek meer en hangen wat op de stoelen. Mam en ik gaan nog een rondje was draaien, ik speel in het donker met Justin nog een potje grond-dammen en we gaan goud zoeken. Weer een dag voorbij. Het gaat razendsnel. Nog maar 4 nachten te gaan.
Gr Lis

Maaike

Lis wat n supergave foto's van de melkweg!!!

Ine Buiting

Nog 4 nachten , maar wel blijven genieten . Het is toch steeds weer anders !!!! Heel afwisselend !!

Lis

Mooi he. In het echie nog mooier.