OOSTKUST-USA.reismee.nl

dag 20 van Sunbury PA naar Letchworth New York

7 uur de wekker. We hebben voor het eerst met de airco uit en de ramen open geslapen. Zo lekker fris vannacht. Wel weer even wennen. De airco maakt een beste bak herrie maar nu die uitstond en de ramen open, hoorde je weer duizend nieuwe geluiden. Desondanks heerlijk geslapen. Net een bakkie gedaan aan de picknicktafel. En het was even echt heel fris. Zal wel weer van korte duur zijn. Nu op weg naar Perkins voor ontbijt. Dat is zo een 17 min verderop in Danville PA. We zijn netjes 4 minuten te vroeg bij Perkins. Ik heb heerlijk pancakes met bacon strips, overgoten met maple-sirup gegeten. En vind het nog steeds bizar als een Bas en Jerry gewoon gefrituurde kipschnitzel als ontbijt eten. YUK!! Justin en ik nemen een milkshake erbij. We krijgen een groot sorbet glas en ernaast de milkshaker waar het in is gemaakt, om bij te vullen. We krijgen het niet op.
Bas, Jerry, oom Wim en ik bespreken de planning van de komende 2 dagen en zetten alles in onze tomtoms. En daar gaan we weer. Een ritje van ruim 3 uur! De rit is eindelijk weer interessant en precies waar we van houden. Ipv alleen maar bebouwing rijden we tussen hoge bergen die groen bebost zijn met mooie diepe dalen en valleien. We rijden door kleine stadjes of dorpjes met leuke mooie of bijzondere houten huisjes met veranda's. De huisjes krijg ik niet op de foto. Ze zijn te dichtbij. Steeds voelen we ons groot en lomp met ons camper-beest, maar zo tussen de grote bergen en die enorme valleien zijn we toch ineens heel nietig.
Tegen 12 uur maken we even een stop om de benen te strekken en de blaas te legen. Bij een tankstation halen we koffie en snacks voor onderweg. Er staat ook een stalletje met groenten aan de kant van de weg en Mieke koopt er vast wat voor vanavond. Eenmaal weer op weg kruizen we de stateline tussen Pennsylvania en New York. We hebben inmiddels al heel wat Staten gehad. Supercool om al die verschillen mee te mogen maken. We rijden Letchworth State Park op en krijgen een campspot. Een state park is een park dat voor een groot deel bestaat uit bos. Het is vaak niet voorzien van water, riool en elektra. Er is wel toilet maar in het slechtste geval bestaat dat uit een soort grote diepe regenton zonder spoel mogelijkheden waar je dus heerlijk boven de uitwerpselen van de vorige toiletgangers zit terwijl de strontvliegen om je oren suizen. Je begrijpt natuurlijk wel dat ik niet dringend de behoefte heb om zo dicht bij de natuur te zijn. Moeders daarentegen, wil heel graag de Melkweg zien. En dat kan niet op een gewone campground in de buurt van een dorp of stad ivm lichtvervuiling. Gelukkig is dit state park iets minder dicht bij de natuur en hebben we in elk geval elektra, keurige wc's en douches. Wel staan we in het bos.
We stallen de Campers en zonder oom Wim en paps gaan we het dorpje in. We bezoeken wat "antiek" winkels. Maar wat hier antiek is, is bij ons grotendeels troep. Toch scoort Mieke wat leuks en mams ook. We halen nog even wat boodschappen voor de bbq van vanavond en gaan terug.
We pikken oom Wim en paps op en gaan wat mooie uitzichten in het park bekijken. Bij een van de uitzichten staan van die verrekijkers waar je geld in moet doen en dat doet Bas. We rijden weer door naar het volgende uitzicht. Een prachtige waterval. We genieten ervan totdat Bas ineens in paniek zegt dat hij zijn portemonnee op het muurtje van de vorige plek heeft laten liggen. Snel gaat hij terug om te zoeken maar het leed is reeds geschied en het ding is pleite, incl. creditcard, rijbewijs en ID. Pfff nu dat weer. We gaan nog eens zoeken en besluiten naar het visitor centre te gaan in de hoop dat iemand hem heeft afgegeven maar deze is dicht. Ook het kantoor van de parkpolitie zit dicht. Dan nog naar het kantoor van de campground. Als ik vraag of er iemand een portemonnee heeft afgegeven zegt dat dame dat de parkpolitie reeds naar ons op zoek is! Iedereen is erg opgelucht en we gaan terug naar de Campers. Daar vinden we een briefje van Officer K Ludwig tussen de deur met het verzoek een nummer te bellen. Een state park betekent ook geen internet en vaak niet eens ontvangst. Ik heb de hele middag al geen ontvangst maar op dat moment net 2 stipjes. Direct bel ik op en ik krijg te horen dat ze later vanavond naar onze campground komt.
Mooi dan kunnen we nu gaan bbqen en eten. De temp is aangenaam tot warm en we zitten tot zeker een uur of 10 buiten te kletsen en te ouwehoeren. Oom Wim McGyver 2 heeft een geweldige tafellamp gemaakt van 2 parasolstokken op elkaar met daarin weer een stok met daar weer bovenop het hoofdlampje van Mieke. Zo gezellig. Tussendoor komt mevrouw de agente de portemonnee brengen. De Melkweg gaat het niet worden vannacht want de lucht is bewolkt. Wel spotten we zo in het donker nog vuurvliegjes. Die vind ik zo gaaf he. Ik heb ze voor het laatst gezien in Frankrijk toen ik 15jr was. Ik schrijf mijn blog nog even en zet de foto's over van de camera naar de laptop. Daarna hou ik het voor gezien want uppen gaat niet zonder internet. Ik moest ook maar eens een keer wat langer slapen dan 5 á 6 uur.
Gr Lis

Reacties

Reacties

joris

howdy y "all?

Ine Buiting

Wat een opluchting dat je de portemonnee weer terug hebt Bas . Gelukkig bestaan er nog steeds eerlijke mensen. Nog heel veel plezier , geniet ze allemaal

Lis

Precies dat Chrisje!!!! Hahahha

Lis

Dat was het idd Ine!! Pfewww

Maaike

Wow das schrikken! Gelukkig weer alles terug!
Ik geniet van je verhalen! Nog een fijne reis!!

Lis

Thnx Maaike. Als ik internet heb ( beter dan nu) komt er vandaag minimaal 1 blog en misschien twee.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!