OOSTKUST-USA.reismee.nl

Dag 19 van College Park MD via Gettysburg naar Sunbury PA

Om half 8 hoorde ik de wekker van Bas. Die van mij stond op 8 uur, maar als ik eenmaal wakker ben kan ik alleen nog maar denken aan koffie en dus sprong ik mijn bed uit. Aangezien ik vannacht het bloggen abrupt had afgebroken vanwege een migraine wilde ik deze per se nu uppen anders loop ik echt te veel achter. In die tussentijd speelt Justin voor privéchauffeur en rijdt hij iedereen op en af naar het toiletgebouw en naar het café zodat pa, ma en oom Wim kunnen ontbijten.

Om 9:30ish hebben we afgesproken met Jerry en Mieke bij Starbucks. We halen een bakkie en broodje en rijden in konvooi naar Gettysburg National Military Park Museum and Visitor Center. We rijden richting het Noorden en je voelt dat de temp aangenamer wordt (nog steeds erg heet maar minder vochtig) ook zien we eindelijk de saaie scenary veranderen. Nog steeds veel hoge groene bomen maar nu minder bebouwd en meer glooiende groene heuvels om ons heen. We stoppen tegen 12 in Gettysburg en bezoeken het Visitor Center. Het Gettysburg National Park onderhoudt het landschap waar ooit de slag om Gettysburg tijdens de Amerikaanse burgeroorlog plaats vond en ze leren je er veel over en je kunt historische overblijfselen zien vanuit deze oorlog. Paps, Jerry, Mieke en oom Wim vinden het erg interessant. De rest niet en dus splitsen onze wegen zich weer even. Mam, Bas, Just en ik gaan naar een outlet mall verderop en gaan fijn shoppen. Gelukkig scoor ik een paar laarsjes, die had ik nog niet. Als wij bijna klaar zijn komt de andere helft ook net aan. We gaan direct maar een early dinner doen bij tgi Fridays en dat is zeker geen straf. Justin geeft zijn cheeseburger een 8 op schaal van 1-10. We gaan de camper weer in, ik reserveer twee campgrounds in Sunbury en we gaan weer een kleine 2 uur rijden. We rijden nog steeds binnendoor en dus is het veel leuker kijken. Zo rijden we bijv langs de Susquehanna Rivier en dat kijkt leuk weg. Het is een beste rivier hoor, niet datgene we in NL kennen. Althans, ik ken ze niet zo groot.

Eenmaal aangekomen In Sunbury is het ruim 6 uur, de campground stelt niet veel voor maar dat geeft niet. We zijn allemaal redelijk moet dus veel gaan we niet meer doen. We hebben wel prima kilometers gemaakt vandaag. Mieke en Jerry konden helaas geen cabin op de campground huren en dus zitten ze een eindje uit de buurt in een hotel. We spreken af dat we hun morgen tegen de klok van half 8 bij Perkins zien, kunnen we daar meteen ontbijten. Bas, oom Wim en ik, bekijken en overdenken weer voor een dag of 2 de planning. Lijkt meer duidelijkheid zo, maar de planning is altijd onderhevig aan veranderingen.

We drinken koffie en een biertje en mijnmannen gaan nog even vissen onder de brug. Het vissen duurt echter niet zo heel lang, want er hangen hele zwermen muggen boven het water en al snel zijn ze beide de klos. Afhaken geblazen dus. We hoopten dan nog een stukje te kunnen lopen in de buurt, maar ook dat gaat hem niet worden. Het is 1 donkere boel. Prima, dan blijven wel lekker in de camper. Bas pielt met Itunes, ik haal mijn blog achterstand in en Justin speelt op de ipad. Op naar de dag van morgen.

Gr Lis.


Reacties

Reacties

Ine Buiting

Tot morgen !!!

Lis

Tot morgen. :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!