OOSTKUST-USA.reismee.nl

dag 17 van Fredericksburg VA naar Arlington MD en door naar College Park MD .

Twee dagen later je blog nog schrijven is niet handig. Het is lastig om dan te onthouden wat je allemaal gedaan hebt omdat alles in zo een sneltreinvaart gaat.

Er is vandaag besloten om twee dagen op deze geweldige campground te blijven. De campground is erg groot en telt maar liefst 400 plaatsen, heeft keurige grote badhuizen, twee zwembaden, een hottub en een sauna. Ook heeft het een cafe/restaurant op het terrein, het verhuurt golfkarts, heeft mooie schaduwrijke plaatsen, verhuurt cabins, heeft een waterplein en fonteinen en ook nog een vijver. Huge dus!! En dan is deze campground met de mooie naam Cherry Hill Park (geen kersenboom te vinden overigens) niet eens de duurste die we gehad hebben. Voor 68 dollar per nacht staan we hier. Ook niet een van de goedkoopste dus.

Tegen de klok van half 10 hebben we afgesproken met Mieke en Jerry bij de Starbucks, vandaaruit gaan we naar een Metro station. Dit is weer een hele andere wereld op zich. Net als in NL moeten we een soort OV kaart kopen en die opladen. Dat is even redelijk puzzelen geblazen. Daarna uitzoeken welke route je nodig hebt om te komen waar je wilt. Alles gaat op kleur. Het puzzelen verloopt prima.

We gaan Arlington National Cemetery bezoeken. Het is de begraafplaats waar de slachtoffers liggen van de Amerikaanse burgeroorlog, de Tweede Wereldoorlog, de Koreaanse Oorlog en de oorlog in Vietnam. Ook staat hier het graf van de Onbekende Soldaat. Het is immens groot en veel heuvel op en aflopen. De zinderende hitte speelt ons parten maar we geven niet op. We bekijken het graf van John F. Kennedy en Jacky Kennedy – Onassis. Het valt me op dat daar geen echt spektakel van gemaakt is. Het zijn twee stenen in de grond waarin hun naam gegraveerd staan en links en rechts 2 kinderen. Voor de stenen brand een eternal flame. Simpel doch doeltreffend. We bekijken nog een boel andere graven en moeten her en der even stil staan in de schaduw om op adem te komen. Als laatste bekijken we het graf van de Onbekende Soldaat. Het graf van de Onbekende Soldaat staat op de top van een heuvel met uitzicht op Washington DC. Een van de meest drukbezochte plaatsen op de begraafplaats. Er liggen 4 militairen begraven die in 4 verschillende oorlogen zijn gesneuveld. De Tomb of the Unknown wordt 24 uur per dag, 365 dagen per jaar bewaakt door het 3e US Infantry Regiment ( "The Old Guard"). Wij blijven wachten op de wisseling van de wacht. De soldaat die de wacht houdt heeft een vaste routine die hij loopt over een zwarte lange smalle mat. Het is bijzonder om te zien. Elke beurt maakt de wacht precieze bewegingen die gevolgd door een luide klik van de hielen als hij ze bij elkaar klikt. De bewaker verandert elk half uur gedurende de dag in de zomer, en elk uur gedurende de dag in de winter en om de twee uur 's nachts (ook wanneer de begraafplaats is gesloten voor het publiek), ongeacht de weersomstandigheden.

Hierna volgt voor ons weer de lange weg naar beneden, we zijn uren verder en helemaal gaar. We nemen de metro weer terug naar de parkeerplaats en in de buurt blijkt TG Fridays te zitten. We gaan er heerlijk eten. Daarna terug naar de campground. We zijn nog steeds oververhit en nemen direct een duik in het koele water. We trekken helemaal bij. Hierna borrelen we nog gezellig aan de picknick tafel zonder muggen en gaan op tijd naar bed. Zeer moet maar ook zeer voldaan.

Gr Lis.

ine buiting

Wat bizonder om het graf van Kennedy te zien. Ik denk juist omdat het zo zonder spektakel is ,heel indrukwekkend.
Mooi verhaal Lis en zeker een mooie camping. Gr vanuit een regenachtig Nederland.

Lis

Wat vervelend die regen. Zou niet zo moeten zijn.
Arlington was echt indrukwekkend!!