OOSTKUST-USA.reismee.nl

Dag 14 van Summerton SC naar Fayetteville NC

Wat een fijne camping was dit in Summerton zeg…maar nieuwe dag, dus een nieuwe camping vanavond. Om 8 uur is het nog redelijk koel buiten. D.w.z. zo een graad of 28 en in de schaduw van de pine-trees is dat prima te doen. Maar nadat ik van die rare sprongen heb gemaakt in het live filmpje voor FB waarin die 100derden Mayflies op de grond lagen en op me afkwamen, kreeg ik het niet meer koel.

Het plannen van de volgende plek en dagindeling met elkaar loopt steeds soepeler en sneller. Ook op dat gebied moet je elkaar natuurlijk eerst even leren kennen. Het was ff een gewenningsproces denk ik. Om half 11 gaan de mannen met de camper naar de dumpster terwijl mam en ik de campground betalen. Aangezien we gisteren na sluitingstijd van het kantoor binnenkwamen, was dat nog niet gebeurd.

Justin was overigens niet wakker te krijgen vanmorgen, maar om half 10 wordt hij er toch echt uitgehaald. Hij wordt nog steeds wakker met die immense smile op zijn gezicht. Heerlijk toch!?!

De eerst stap na vertrek is Walmart, want er moeten boodschappen gedaan worden. Dat is 22 minuten rijden vanaf de campground. Stiekem hoop ik op een Starbucks in de buurt.

Nee niet dus, geen Starbucks te vinden. We shoppen tot een uur of half 1 en gaan weer door. Het is nu 1 lange rechte weg naar Fayetteville. 198 km highway te gaan. Ik zet zo mijn stoel in standje horizontaal en hoop er weinig van te zien. De omgeving hier is niet zo boeiend als het westen of in Florida met al zijn palmbomen. Hier staan langs de kant van de weg gewone hoge groene bomen en gras met struiken. We rijden nu bij exit 122 en moeten eraf bij exit 44, nog maar 80 exits te gaan. Just is op bed gaan liggen en speelt een spelletje op de telefoon, ik dommel heerlijk weg.

Eenmaal aangekomen op Campground Lazy Acres in Fayetteville worden we allerhartelijkst ontvangen. Brian (ja alweer een Brian) is helemaal trots op zijn pool. En terecht! De pool is de meest basic one die we tot nu toe gehad hebben, maar het water is fantastisch. In de meeste pools zit zoveel chloor dat je bijna voor joker in de zon hebt liggen bruinbakken en dat je tot laat in de avondrode ogen hebt. Mar nu dus niet. Eerst hooken we de camper aan en meteen daarna wordt het bier uit de koelkast getrokken. McGyver 2 (lees oom Wim) had op de vorige campground een touwtje gevonden en net als mijn van der dat aan mij geleerd heeft, bewaar je zulke dingen. Het kan altijd van pas komen en dat is nu ook het geval. Oom Wim gebruikt hem om op slimme wijze de parasol aan de picknicktafel zonder gat in het midden, te bevestigen. En deze parasol was hard nodig. Wederom 40 graden op ons tere Europese huidje en dat is weer pittig. Wel is het nu een stuk minder vochtig en dat is dan weer prettig. Minder vocht in de lucht zorgt ook weer voor minder bugs en muggen. Zelf de campground eigenaren zeggen dat het erg heet is. Dat zegt genoeg.

Intussen hebben we buurtjes gekregen uit North Carolina. Ze hebben een dikke motorhome achter een pickup-truck hangen. We raken direct aan de praat en mogen de binnenkant ervan zien. Just mag zelfs de knoppen bedienen om alle uitschuifbare delen te laten verschuiven. Vele ooh’s en aaah’s van ons natuurlijk. Hierna kleden we ons om en plonsen in het heerlijke water. Bas, mam, Just, oom Wim en ik vermaken ons prima op deze manier en we komen helemaal in de relaxstand. We doen het eerste deel van de naam van de campground eer aan, LAZY Acres. De buurtjes uit NC komen nog even langs om te vragen of wij nog iets nodig hebben, ze gaan namelijk de stad in. Hoe aardig is dat?

Mijn mannen gaan vissen in het meer dat vlak naast het zwembad ligt. Al snel word ik geroepen om foto’s te maken van hun vangst. De ene na de andere wordt gevangen. En ik kom aan als er 8 vissen in een zak tussen takken op de grond hangt. Handig hoor die Walmart tasjes en slim bedacht van Bas als je geen emmer hebt omdat die nog bij de camper staat. Ook worden er weer schildpadden gevangen. Deze keer geen Snapper turtle zoals die van gisteren. De Snapper turtle kan met 1 beet je vinger ervan afbijten. Deze kleine variant niet. Denken we, dus we blijven voorzichtig. Al snel krijgen de heren de balen van die turtles want ze eten steeds de garnalen van de haak af. Her en der springen allemaal kleine kikkertjes van 1 cm rond. Zo schattig.

Ik laat de mannen alleen en ga heerlijk in mijn eentje aan de picknick tafel zitten schrijven. Mam leest haar boek in onze camper, oom Wim leest een boek in de andere camper en mijn paps doet een tukje terwijl ik dit schrijf. Ik geniet van de stilte van mijn omgeving, d.w.z., ik luister naar krekels, vogels, krassende Cicaden en ik kijk naar een eekhoorn die op twee meter afstand een Dennenboom in probeert te klimmen. In zijn bek heeft hij een flinke Dennenappel en terwijl hij naar boven klimt valt deze steeds weer naar beneden, hij pakt hem weer op en doet een nieuwe poging. Bij poging 4 slaagt hij erin om er mee boven te komen. Life is good!

Even later wandel ik weer opnieuw naar het zwembad en dobber wat rond, dan komt mijn vader ook gezellig het zwembad in. En dat is uniek, hij houdt niet van zwemmen en heeft het voor het laatst wel 8 jaar geleden gedaan. Bas en Just komen er ook weer in. Er is nog een stelletje in het water en we raken aan de praat. Uiteraard gaan de gesprekken over de verschillen tussen the USA en NL. Bijv over guns en healthcare. We zitten in North Carolina waar het merendeel een Trump fan is. We luisteren met verbazing naar hun argumenten. Ik hou van dit soort gesprekken en verschillen. Tegen de klok van 7 gaan we het zwembad uit. Bas gaat op de BBQ weer een heerlijk maaltje voor ons bereiden en we smullen ervan. Het wordt redelijk vroeg donker en tijdens het eten zien we op een gegeven moment niets meer. Snel door eten en de troep afruimen. Mams en consorten duiken de camper in, wij ook. Later op de avond draai ik nog even een wasje, blog wat en ga naar bed. Wat een heerlijke dag was dit.

Gr Lis.

Reacties

Reacties

Ine Buiting

Wat een geweldige rust straalt dit verhaal uit !! Echt genieten !!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!