OOSTKUST-USA.reismee.nl

Dag 6 Naples naar Everglade City en weer terug.

Jeuh! Vannacht de airco aan gelaten en we hebben superlekker geslapen. Half 8 gaat de wekker, wij springen eruit maar Justin blijft nog doorslapen tot ik hem om half 9 wakker maak. We ontbijten maar weer eens met gebakken eieren. De muggen zijn er smorgens niet dus is het safe om buiten te zitten. Helaas hadden we gisteren direct voor 2 nachten geboekt, dus we weten nu al wat ons lot vanavond zal zijn. Ik ga bellen met Captain Jack om reserveringen voor ons programma van vandaag te maken. We hebben er zin in, laten 1 camper staan en de hele bende kruipt in onze camper. Kan ook makkelijk want elke camper is nu eenmaal voor 6 personen. Ja ja, we gingen voor luxe deze keer. Ik heb twijfels over wat ik aan moet trekken, lange of korte broek, ben inmiddels een beetje panisch geworden voor de klote muggen. Bas is vreselijk veel gestoken op zijn rug door zijn shirt heen en ik een aantal keer waarvan ik bulten heb die mega jeuken en best pijnlijk zijn. Ik moet echt Benadryl halen vandaag!

We rijden vandaag naar Everglade City en beginnen met een Mangrove tour op een swampboat (moeras propeller boot). Man wat is het heet zeg, de reuzel loopt me door de bilnaad. Maar als we eenmaal in de boot door de mangrove scheuren, zorgt de wind voor een heerlijke koelte. Het is echt schitterend deze tocht. Ik kende de mangrove alleen van tv maar in het echt kijk je je ogen uit. We spotten een Alligator, meren strak lang hem/haar af en kunnen prachtige foto’s maken. Het zal niet de laatste Alligator zijn die we spotten vandaag. De tocht duurt ruim een uur en we genieten met volle teugen. Als we net terug zijn van de tour, komt de regen met bakken tegelijk uit de hemel denderen. We bekijken het animal sanctuary (soort van dierenasiel maar dan voor wilde en bijzondere dieren) gedeeltelijk en door de enorme regen besluiten we om eerst ergens te gaan lunchen.

Bas zoekt op google maps een café/restaurantje uit dat niet zo ver weg is. We stoppen bij Sweet Mayberry’s Cafe. Het ligt in een gedeelte waar prachtige luxe huizen met geweldige hoge veranda’s. De huizen zijn allemaal in wit of pasteltinten geverfd en zijn omring door keimooie tropische planten, struiken en allerlei soorten palmbomen. Ik ben er weg van en helemaal als het zou stoppen met regenen. In het café hebben ze een heerlijk menu van hand gemaakte producten. Je eet ook gewoon veel lekkerder als het geen grote keten is. De eigenaren van een eigen tent doen vaak veel meer moeite en zijn veel vriendelijker. We smullen van broodjes pulled pork, heerlijke key lime pie, nutella sandwiches en chicken salad sandwiches, met daarbij een verse smoothie, bier en een heerlijke coconut coffee. We praten nog na over onze mangrove tour. Als we klaar zijn is het gestopt met regenen en we kunnen door naar de Swamp Buggy Cypress forest tour (Moeras/Cipres bos). We stappen in een open grote hoge buggy met mega dikke grote banden. Captain Robert Wreck zegt dat je niks moet laten vallen want je bent het direct kwijt. Even uitstappen en oppakken zit er niet in. Ik hou mijn camera erg stvig vast kan ik je vertellen. Het is bloed en bloedheet in het bos, er komt geen zuchtje wind en ik heb het echt nog nooit zo warm gehad. Mijn bril moet ik steeds afzetten omdat mijn glazen steeds beslaan. Ik maak veel foto’s maar of ze allemaal scherp zijn heb ik geen idee van omdat ik dus vaak mijn bril niet op heb. Ook deze toch is echt schitterend, de Captain is een echte verteller en weet leuke en interessante dingen te vertellen. Hij laat ons erg veel zien. Als hij de buggy stilzet, gaat hij omgedraaid naar ons toe staan en kijkt alleen maar ergens naar toe. Ik zit vlak bij hem en kijk met hem mee. Ik vraag wat hij ziet en hij grijnst alleen maar en blijft kijken. Ik tuur nog beter en ineens zie ik het. Ik spring op en roep in mijn beste Engels: HOLY SHIT! Vlak boven de andere mensen in de buggy hangt een mega grote spin in een web. Ik sta op het punt om overboord te springen. Mijn reactie laat de anderen ook schrikken. Toch maak ik er foto’s van, hij is buiten enorm griezelig ook erg mooi! We spotten verder nog wasberen, zwarte gieren, specht, poison ivy en aan het einde van de tour op het grasland nog herten. Ook deze tour was weer erg gaaf. We gaan nog even terug naar het Animal Sanctuary om de rest te bekijken. We zien panters, zeeotters, Siberische tijgers (ja in een temperatuur of 33) schildpadden, slangen, kalkoenen en uiteraard heel veel alligators. We gaan even zitten bij een alligator show en we kunnen er zelf eentje vasthouden. Justin wil niet, maar mams, Bas en ik zeker wel. Het verbaast me dat dit kleine alligatortje zo ontzettend zacht is. Ik had echt een stuk harde ruwe stroeve huid verwacht, maar niks is minder waar. We nemen foto’s en gaan door naar de laatste tour van vandaag. De Grassland Airboat tour (propellerboot over het moerasgrasland). Deze keer geen boot voor ons zessen maar een grotere. Ook deze tour is net als de andere schitterend en vooral ook heerlijk als hij scheurt over het water. Hij maakt erg scherpe bochten en de voorste rij wordt zo nu en dan nat (lees Bas, Justin en ik). Ik maak echt mega veel foto’s vind namelijk de ene boom nog mooier dan de andere en de daaropvolgende nog weer mooier dan die van daarvoor. Ik eindig deze dag met ruim 800 fotos. Er zullen er maar weinig van over blijven.

Dodelijk vermoeid gaan weer terug naar de camping en ontdekken we dat alle straten hier grotendeels blank staan. We hebben een prachtige sloot voor de camper. We gooien mams, paps, oom Wim en Justin eruit. Bas en ik gaan nog even naar de Walmart, ik moet en zal Benadryl hebben tegen de pijn en jeuk. Moeders maakt intussen een pan met macaroni klaar. Bij terugkomst kunnen we eten. In de camper wel te verstaan. Later op de avond zoeken oom Wim, Bas en ik nog naar een camping in/om of nabij de Key’s, roken we hele korte sigaretjes buiten tussen de muggen, daarna blog ik nog wat en we gaan naar bed. We laten de airco op high staan, ben benieuwd of het werkt.

Groetjes Lis.

Reacties

Reacties

Ine Buiting

Mooi verhaal Lis , wat maken jullie veel mee , veel echter dan op TV . Geweldig !!!! Op naar dag 7

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!