OOSTKUST-USA.reismee.nl

Nog maar 12 weken...

en dan is het zover.....

Ik spreek het uit alsof het niets is, maar het is maar net hoe je het bekijkt. Als ik zeg over 12 weken ga ik op vakantie, dan klinkt het best vlot. Draai ik het om en zeg ik dat ik nog 12 weken moet werken, dan vind ik het een eeuwigheid. Zal wel zoiets zijn als het glas is halfvol of halfleeg.

Hoe dan ook, er moet gepland worden. Bas vindt dat onderdeel erg leuk, mijn paps en mams laten het fijn aan anderen over, oom Wim woont te ver weg om zomaar even mee te overleggen en ik google me suf, word er moe van, kom geen stap verder en zet de laptop uit.
Ik ben gewoon niet van het plannen, ben meer het type “let’s go” en we zien wel waar het schip strand.

Als Bas en ik met zijn twee reizen is dat ook de manier hoe het gaat. Nu met zijn zessen moet er rekening gehouden worden met elkaar. Niet in alles natuurlijk, maar wel met veel. Het is ook lastig om dingen in New York te plannen. Op 30 juli hebben we af gesproken met Mieke en Jerry en dan reizen we verder met zijn 8-ten. Maar zij wonen natuurlijk al in Amerika, des te lastiger is het om te plannen.
Tot nu toe hebben we eenlijstjewaslijst met leuke dingen en bezienswaardigheden voor Florida. Als je die lijst bekijkt lach je je rot. We hebben vanaf dag 1 precies 14 dagen om Florida te bekijken en met de camper langs de rand van de volgende staten: Georgia, North/South Carolina en Virginia te trekken, tot we in Washington aankomen. Ons Lijstje doet je geloven alsof we er maanden rondtoeren.
Ik vind plannen dan niet leuk, maar ik kan het ook gewoon niet. Dan hebben we het plan om met een boot te gaan toeren en dolfijnen te gaan spotten, prima, maar dan zijn er een tiental aanbieders waar je dat kunt doen. Hoe kies je nu welke je moet nemen? Ik heb geen idee. Feit is dat ik vaak voor de makkelijkste weg kies en daardoor altijd te duur uit ben. Dat wil ik deze keer niet. Dit tripje kost ons reeds een godsvermogen en ik ben niet van plan om bankroet huiswaarts te gaan. Zeg ik nu!

Ook de dagen in New York plannen vind ik een ramp. Ik blijf maar steken bij het openbaar vervoer. Uiteraard heb ik ook hierover veel gelezen en gegoogeld, maar het bos wordt alleen maar groter en dichter voor me. Gaan we met de metro, de hop on-hop off bus, of maken we gebruik van een New York Pass? In dat geval, kiezen we dan voor de New York Pass, de New York City Pass, de New York Freestyle Pass, de New York Explorer Pass, de New York VIP Pass en zo kan ik nog wel ff doorgaan. Met en zonder discount, met speciale attracties, incl. of excl. cruises enz. Vraag ik aan mensen in mijn omgeving naar hun ervaring, dan krijg ik allemaal verschillende antwoorden, hetgeen betekent dat ik nog geen stap verder ben. Ik word er ramgek van. Gelukkig komt Oom Wim volgende week en dan kunnen we weer wat meer overleggen.

Natuurlijk zijn er dingen inmiddels wel geregeld. Zo zijn uiteraard de tickets geboekt, komen we op zaterdag aan in Orlando waar we twee nachten in een hotel verblijven omdat het verplicht is, voordat je de camper ophaalt, een nacht rust gehad te hebben. Op zondag is de camperverhuur dicht en dus halen we deze pas maandag op. We huren op zondag een auto om in de omgeving rond te rijden. Dan hebben we op 30 juli afgesproken in Washington, waar Mieke en Jerry zich met een grote huurauto bij ons voegen. We gaan naar de Niagara Falls, die helaas droog liggen i.v.m. het vernieuwen van de houten platforms. Jammer, maar aan de andere kant….het is unieker om ze droog te zien. Dit is namelijk pas de tweede keer in de geschiedenis dat dit gebeurt. Dat ga ik levend niet meer mee maken en de natte versie komt vast nog weleens. En dan hebben we nog 3 overnachtingen in New Jersey geboekt in een hotel.
Tevenshebben weheeft Mieke een verzoek voor ons ingediend bij een Senator om een toer door The White House te krijgen. Hier krijgen we uiterlijk 1 week voordat we de toer willen hebben bericht van, of het wel/niet doorgaat. Aan mijn betrouwbare bekkie zal het vast niet liggen.

Je ziet het, helemaal stil gezeten met de planning hebben we niet.

Owja, wat natuurlijk echt superbelangrijk is, is de Schengenverklaring voor de meds van Justin. Zonder datkomt hijkomen wij het land niet eens in. Klein detail.

Tot zover maar weer… :-)

Ps: Wil je automatisch een mail ontvangen van de volgende update? Schrijf je dan in op de mailinglist in de rechterkolom, onderaan. Je krijgt dan een mailtje wanneer ik weer iets geplaatst heb op dit blog.

Reacties

Reacties

Marieke

Wat heerlijk om te lezen. Mijn tip voor NYC, neem de metro. Het is supersimpel als je het eenmaal door hebt en goedkoop en je bent er sneller dan met de hop on hop off of een taxi (wij maakten van alle drie gebruik in het begin ;)) Wij deden geen pass, omdat je dan verplicht bent om zo ongeveer alle attracties te bekijken die er zijn om de korting eruit te halen. Succes met de verdere voorbereidingen van de reis!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!